پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۰۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۴۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۹۰۸۱ مورد

جمعه ٢٣ اردیبهشت ١٤٠١ ساعت ١٥:٢٠ ب.ظ   ( بازدید : 386 نفر )

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تبیین سیاست‌های حوزه سلامت در استان، گفت: تغییر دیدگاه همگان و ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به این موضوع، مشارکت جمعی مردم، مسئولان و سمن‌ها را می‌طلبد.

به گزارش وب‌دا، دکتر محمدرضا اکبری، ظهر روز جمعه 23 اردیبهشت 1401 در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه بجنورد در محل مصلای امام خمینی(ره) که به مناسبت هفته سلامت انجام شد، اظهار کرد: تحقق جامعه‌ای سالم نیازمند مشارکت جمعی است و مردم، مسئولان و سمن‌ها در تغییر دیدگاه همگان نسبت به این موضوع نقش مهمی داریم.

 

وی با اشاره به شعارهایی که برای هفته سلامت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تعالی نظام سلامت، دستیابی به انرژی پاک، مدیریت حوادث و بلایا، ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت، تولید پاک و مدیریت پسماندها، تغذیه سالم از مزرعه تا سفره و کنترل مصرف دخانیات، ازجمله موضوعاتی است که باید برای تحقق آن‌ها آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی انجام گیرد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین با اشاره به هفته ملی جمعیت، افزود: جمعیت جوان ازجمله مولفه‌های اقتدار و یک سرمایه برای هر جامعه‌‌ای محسوب می‌شود و ما باید این سرمایه ارزشمند را حفظ کنیم چرا که کم‌توجهی نسبت به این موضوع و افزایش جمعیت سالخورده کشور در آینده باعث بروز مشکلاتی از جمله افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان خواهد شد.

 

 دکتر اکبری همچنین با اشاره به کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، عنوان کرد: این موضوع نباید سبب سهل‌انگاری و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی شود، چرا که رفتار ویروس کووید غیرقابل پیش‌بینی است و هر بار ممکن است شاهد سویه جدیدی از این ویروس باشیم.

 

وی ضمن تقدیر از همراهی مردم در برنامه واکسیناسیون، بر تکمیل دوز سوم تأکید کرد و افزود: توصیه ما همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است تا از ابتلای شدید به این بیماری در امان باشیم.

 

گفتنی‌ست در حاشیه نمازجمعه این هفته، میز خدمت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در راستای تسهیل در خدمت‌رسانی به مردم با حضور معاونان این دانشگاه برپا شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.